1.12.2009

Var är du om tio år? Missä sinä olet kymmenen vuoden kuluttua?











Var är du om tio år?
Jag fick den frågan i dag då jag var på en arbetsintervju.
Konstigt att jag aldrig har kommit på den frågan, då jag intervjuat andra...
Jaah.... vad svarar man på en sådan fråga?
Måste ju hitta på ngt vettigt i all hast,
jag menar de e ju iaf ett arbete, som jag söker till...
Så jag svarade att:" jag hoppas att är lycklig och nöjd med det jag gör, har ngn gng tänkt på att det skulle vara roligt att vara lärare, inom mitt eget yrke så klart,
vill absolut bli uppskattad för det arbete jag gör,
för jag försöker alltid göra mitt arbete så bra jag kan!
Önskar också att mina kära barn har det bra,
att det är lyckliga och får göra det som de tycker om.
Men jag vet inte var jag är om tio år."

vet ngn det? planerar ngn så långt fram?


Missä sinä olet kymmenen vuoden päästä?
Sain sen kysymyksen tänään, kun olin työhaastattelussa.
Hassua kun en ole itse koskaan kekannut sellainen kysymys,
olen haastatellut työnhakijoita lukemattomia kertoja.
Yritin äkkiä keksiä jotain järkevää, olihan kyseessä kuitenkin työ minkä haluan!
Vastasin että: "Toivon olevani onnellinen kymmenen vuoden päästä, olen joskus miettinyt että voisin olla opettaja, omalla alallani,
Toivon kuitenkin että saan kokea arvostusta siitä työstä minkä teen,
Teen työni aina niin hyvin kun pystyn!
Toivon myös että lapseni ovat tyytyväisiä ja onnellisia.
Mutta en tiedä mitä teen kymmenen vuoden kuluttua!"

Tietääkö joku? Suunnittelevatko ihmiset niin pitkälle?




3 kommenttia:

  1. Ja märkligt fråga.
    Men det är väl så att de vill ge svåra frågor så de får se om man e snabb i tanken och att svara bra.

    Har också kann samling uppe på mina köks skåp.
    Varje kanna har sin historia, bra att Du påminde mej för jag har två jul kannor som ska ner på en annan hylla nu i jul tider.

    Ha en fin Onsdag!
    Kram,kram!!!

    VastaaPoista
  2. multa kysyttiin tänään että missä olen 5 vuoden päästä-jaa a...kun tietäis edes missä on huomenna ;)

    VastaaPoista
  3. Tuo taitaa olla yleinen kysymys työhaastatteluissa tänä päivänä. Vastasit hyvin. Olen kuullut että jotkut tekevät 10 vuotis suunnitelmia ja toteuttavat niitä sitten pilkulleen. Minusta on ihana antaa elämän viedä eteenpäin, tuntuu että muuten voi jäädä tärkeitäkin asioita huomaamatta.

    VastaaPoista