10.12.2009

Det röda hjärtat Punainen sydän


Fick ljuset hjärtat av två bekanta som hälsade på hos oss häromdan.
Ljuset är så fint så jag näns nog inte bränna det

Sain tämän kynttilän sydänriipuksineen tuttavilta jotka kävivät toissapäivänä.
On niin söpö että tuskin voin polttaa sitä



Vi har en rolig dag framför oss i morgon!
På eftermiddagen kommer Monica från Åbo Underrättelser för att intevjua mitt sto, Hilda...
jag får väl fungera som tolk tror jag ;)
Hilda har dragit kärran med byns Lucia fr kyrkan till föreningshuset i nio år.
Det här året blir det sista... hoppas jag... det är jobbigt med alla förberedelser.
I år får jag hjälp, förra året jobbade jag ung tio timmar för att få häst, kärra och allt fixat :)


Meillä on kiva päivä edessämme huomenna!
Iltapäivällä Monica, lehdestä Åbo Underrättelser, tulee haastattelemaan Hilda tammaani...
minä toimin tulkkina ;)
Hilda on vetänyt Lucia-neidon kärryjä, kirkosta seurojentalolle, jo yhdeksän vuotta. Sunnuntaina on kymmenes kerta ja toivottavasti viimeinen...
On aika työlästä roudata sinne kaikki tavarat, kärryt, valjaat, hevonen... viime vuonna tein n kymmenen tuntia töitä sen eteen :)





Toivon saavani hyviä kuvia tammasta jotta voin näyttää täälläkin teille,
jotka ette ole paikan päällä!



Hoppas att jag får ngr bra bilder åt mig själv också,
så att jag kan visa er !



4 kommenttia:

  1. Väntar med spänning på ÅU då! :)

    VastaaPoista
  2. Spännande m Häst å kärra.
    Har haft häst för några år sedan.
    En Islänning och en schettis de var inkörda båda två.
    Spännande om Du kan få några fina bilder.

    Lycka till i morgon!
    Kram!

    VastaaPoista
  3. Kiitos sinulle kamera tiedoista ja hiuskehuista. Päästän aina itseni rapistumaan ja sitten joskus otan itseäni niskasta kiinni ja hemmottelen itseäni.Odotan heppakuvia innolla, varsinkin kun ne on otettu SILLÄ kameralla :)

    VastaaPoista
  4. Hei ystävä<3

    voisitko lähettää minulle osoitteesi, haluaisin lähettää sinulle joulukortin <3 Sähköpostini: marjut.valimaa@hotmail.com

    VastaaPoista