13.12.2009

Lucia


Va det är fint då det har snöat lite :)

Onpas ihanaa kun on satanut pikkuisen lunta :)




Vi har plåttak på huset nu, äntligen !!!
Nu behöver jag inte oroa mig för att presenningarna på taket ska flyga iväg, huhh va det har varit jobbigt!

Peltikatto on valmis, vihdoinkin!!!

Nyt minun ei tarvitse olla huolissani siitä enää että katon pressut lähtevät lentoon, on ollut tosi raskasta!





Dessa orkideer såg jag i vår blomaffär i byn, Casandra.
Den första orkiden heter Vanda, till färgen alldeles mörkblå.
Bilderna lite för ljusa och det hjälper inte att fixa dem....
hmmm ;) min kamera tar inte alltid bra bilder....
Eller jag kan väl inte använda den ännu så bra...


Alla olevat orkideat löytyivät kylän kukkakaupasta, Casandra.
Tämä ensimmäinen on nimeltään Vanda, väriltään aivan tummansininen.
Kuvat eivät onnistuneet niin hyvin...
;) on tässä vielä hiomista tässä kuvaamisessa ;)







Muuten viikoloppu on mennyt liian nopeasti, tarvitsisin enemmän tunteja vuorokauteen... ehkä 28-tuntiset vuorokaudet riittäisivät ....
Luciakulkue meni ihan hienosti...
kuten meillä yleensäkin menee Hilda -tammani kanssa!
Onneksi oli satanut vähän lunta!
Kuvia ei vielä ole mutta näytän myöhemmin!

Annars gick veckoslutet alldeles för fort, borde ha dygn med 28 timmar ...
kanske det skulle räcka :)
Lucia-tåget gick fint, ss det brukar gå med mitt sto Hilda.
Fint med lite snä på marken var det i alla fall!
Har inte fått ngr bilder så vi får ta det senare!

Ha en riktigt bra fortsättning på kvällen!!

Toivotan hyvää illanjatkoa teille kaikille!!




3 kommenttia:

  1. Hej
    Vad kul bygger ni också hus. Ja jag hoppas verkligen att de blir färdiga med taket denna vecka. Bygger ni huset själva eller är det genom ett husföretag? Jag tittar in snart igen för att se hur det går för ert bygge, när är det tänkt att ni ska flytta in? Vi hoppas på att få flytta in i april.
    Må så gott//Marie

    VastaaPoista
  2. Varmasti on ihana tunne kun katto valmistuu!!
    Lucia ja lumisade... Ilon aiheita :)

    VastaaPoista