8.2.2010


Tänk vad veckoslutet gick fort igen :)
Klockan tickar iväg för fort!
Hinner inte göra allt som jag borde och vill...
Visar lite bilder fr mitt kök
Klockan, en av de många som jag har, e från Gullkrona,
köpt för snart tio år sen. Tycker den e så söt :)
Doftpåsen under klockan doftar Lavendel,
älskar lavendel!

Ajatelkaa miten viikonloppu meni nopaesti taas :)
Kello tikittää liian nopeasti!
En ehdi tehdä niin paljon kun haluaisin...
Näytän muutama kuva mun keittiöstä.
Kello on Gullkronasta, yksi niistä monesta kellosta mitä talosta löytyy :)
Tuoksupussi tuoksaa Laventelilta,
rakastan Laventelia!



Ljuslampetter gjorda av sömmar till hästarnas skor,
hänger i trappan upp till övrevåningen...

Kynttilälampetit, tehty nauloista mitä käytetään kengittäessä hevosia,
löytyy yläkerran rappusista...



Och tulpanerna blommar ännu :)
De e så underbart vårliga!

Ja tulppaanit kukkivat edelleen :)
Muistuttavat tulevasta keväästä!



Ute är det inte vår ännu, det snöar igen!
Jag blir så trött i armarna och bröstmusklerna av allt snöskottande...
Jag vill att det ska bli vår, men utan halka och slask!
Det e ju i och för sig inte möjligt. Tyckte inte om att bilen blev smutsig
då jag var in till Åbo på fredagen... det var saltat på vägen :/
Borde väl bara njuta av dagarna som de kommer :)
Inte oroa mig så mycket för det som komma skall!

Hoppas att ni alla har en riktigt bra början på veckan!

Kevätä ei ole kuitenkaan tullut vielä, lunta sataa nimittäin taas!
Käsien lihakset väsyvät niin kaikesta lumityöstä...
Haluan että tulisi kevät, kuitenkin ilman mitään loskakeliä!
Käivin Turussa
perjantaina ja en pitänyt ollenkaan siitä että tiet lähempänä kaupunkia oli suolattu :/
Auto on nyt ihan likainen!
Pitäisi kai nauttia päivä kerrallaan,
eikä murehtia tulevaa niin paljon!

Toivotan teille kaikille oikein mukavaa viikonalkua!




3 kommenttia:

  1. very good blog, congratulations
    regard from Reus Catalonia
    thank you

    VastaaPoista
  2. Hej
    hihi ja jag tycker oxå det räcker med snö, skoja bara! Det blir så fint när man inte ser alla träbitar och allt som snickarna slängt omkring sig...Vi bor i lägenhet tills bygget är färdigt och man kan säga att det var ett lyckokast denna vinter = slipper skottning! Mysiga bilder du visar, ljusstakarna är superfina. Må så gott
    Kram Marie

    VastaaPoista
  3. Suloinen tuo kello, itsekkin haluaisin meille tuollaisen, tykkään kauniista kelloista:)

    VastaaPoista