18.2.2010

"Penkkis"....."Bänkskuddardag"


Den stora "godiskastningsdagen" för de yngre barnen.

Suuri "karkinheittopäivä" nuoremmille lapsille.

Bilderna e "klickbara"
Kuvat "klikattavia"



Min son "in action"

Vanhin poikani nauttii.



Lillsyrran i mitten. Hade fått en egen godispåse :)

Pikkusisko keskellä. Oli saanut ihan oman karkkipussin :)




Undervisningen i gymnasiet är slut!

Lukion tunnit ovat ohi!




Som följande väntar studentskrivningarna...

Ja seuraavaksi ylioppilaskirjoitukset...




Min son syns och hörs ;)

Poikani näkyy ja kuuluu ;)


Hela klassen har varit stor, 31 elever skriver i år...

Koko luokka on ollut iso, 31 oppilasta kirjoittaa nyt...



De har hittat på ganska mycket "hyss" de vildarna,
men i det stora hela har väl allt gått bra. De vet sina gränser ;)

Ovat keksineet aika paljon jekkuja, ei mitään helppoja oppilaita,
mutta kokonaisuudessa kaikki on mennyt hyvin,
tietävät kuitenkin rajansa ;)



De är lyckliga nu...
men som student är man ju faktiskt inte ännu så långt på väg...
allvaret börjar efter detta.
Men vi låter dem ta ut all glädje nu :)

Ovat onnellisia nyt...
mutta ylioppilaana et ole oikeastaan vielä mitään...
arki alkaa kun lähtevät opiskelemaan.
Mutta suomme heille tämän hassuttelun nyt :)



4 kommenttia:

  1. hej! så roligt att du kommenterade hos mig. noterade att vi är lika gamla och att vi har lika gamla söner. det var ju ett trevligt sammanträffande :)
    jag ska kolla vidare i din blogg nu.
    hälsn. ingela

    VastaaPoista
  2. Tar Han studenten nu?
    eller är det ett jippo det gör mitt i terminen?

    Så roligt att se sina barn glada!

    Kram!

    VastaaPoista
  3. Hej!!

    man får gratulera..om jag förstod det rätt tog de examen nu på vintern och ägnar resten av terminen till förberedande högskoleprov?..

    Ha det bäst!! //Kramis Sanne..

    VastaaPoista
  4. Hauskoja kuvia! Pojan morsiammella myös penkkarit ja abiristeily "nuoruus ja hulluus" sanotaan:)

    VastaaPoista