21.2.2010

Snöstorm?? Lumimyrsky???



Undrar vart den blev? Årtiondets snöstorm...
Jag hade plockat undan på gården så att inget skulle blåsa iväg...
Hämtat in en massa ved och sökt fram ljus,
det blir ALLTID strömavbrott då det blåser lite hårdare ;)
Jobbigt men sant!!
Men på morgonen hade det snöat mindre än tio cm
och taket hade inte blåst av...
jag var på riktigt orolig för det värsta :/




Mihin se katosi? Pahin lumimyrsky vuosikymmeneen...
Olin varautunut pahimpaan,
järjestänyt tavarat ulkona, etteivät lähtisi lentoon,
varannut paljon polttopuita
ja kynttilöitä...
täällä on nimittäin sähkökatkos aina kun tuulee kunnolla.
Mutta mitään ei ole tapahtunut,
katto ei ole lähtenyt lentoon/romahtunut...
(olen vähän hysteerinen välillä...
kun olen täällä yksin lasten kanssa.)
Vajaa kymmene sentiiä lunta oli satanut,
mutta ei muuta.




Nej, jag klagar inte fast stormen inte kom hit, tvärtom!
Sportlov nudå inkommande vecka, ungarna hemma :)
Ska se vad vi hittar på!
Hoppas ni har det bra!

Siis en valita yhtään vaikka myrsky ei tullutkaan niin rajuna!
Hiihtoloma tällä viikolla, lapset kotona koko viikon :)
Täytyy keksiä jotakin jännää!
Hyvää viikonalkua teille!



7 kommenttia:

  1. Mukavaa hiihtolomaa teille <3 Meidän hiihtoloma on vasta viikonpäästä.

    VastaaPoista
  2. Vilka fina hästar :)
    Hoppas ni får ett fint sportlov!

    VastaaPoista
  3. Underbara bilder!
    Hoppas Ni får ett vackert väder på sport lovet och inte allt för kallt.

    Kram!

    VastaaPoista
  4. Åh vilka fina o härliga vinterbilder!! =)

    Vill oxå tipsa dig som tävlat hos mig tidigare att jag nu dratt i gång en ny kulig en..

    http://uj76.blogspot.com/2010/02/tant-lottar-ut-ett-egendesignat-vaggord.html

    ..med chans att vinna ett egendesignat väggord =)

    Kram

    VastaaPoista
  5. hästarna tycks inte bry sig särskilt mycket fast det är kallt som i "rysshelvete" ;)
    tur att ni missade stormen!

    VastaaPoista
  6. Kris, thanks so much for putting on the language translater, but I can not find English. Am I missing something? Your horses are beautiful, but I would like to read about them!

    VastaaPoista
  7. Vilka fina hästar! Jag är rädd hästar men jag tycker om dem!
    Här var inte stormen så grym heller utan redan på eftermiddagen var det över.

    VastaaPoista