19.2.2010

Härlig fredag..... Ihana perjantai



Sitter inne i värmen, eldar i köksspisen och njuter.
Bara jag och dottern hemma.
Tyst i huset...

Istun kotona, lämpimässä, poltan puita hellassa.
Nautin hiljaisuudesta,
ainoastaan minä ja tyttäreni kotona...



Snart e det liv i luckan igen, då alla kommer hem.
Min äldsta son kommer snart hem från sin abiturient-kryssning.
Det blev lite oklart med mitt förra inlägg
om abiturienter och studentskrivning här i Finland.
Ingela med bloggen "alegni in office"
skriver så bra om studentskrivningarna och allt som hör till,
så gå gärna in där och kolla, om du vill veta mera :)

Kohta on hulina päällä taas, kun kaikki kohta kotona.
Vanhin poikakin tulee kotiin abiristeilyltä.




Lilla Wippe Musman, tycker om att leka och sova i vår säck med ved :)

Pikkukisse, Wippe Musman leikkii ja huilaa mielellään
kassissa millä kannan polttopuita :)


Kul att du tittade in hos mig!
Ha en riktigt mysig helg!

Kiva kun piipahdit katsomassa mun raapaustuksia!
Hyvää viikonloppua sinulle!




7 kommenttia:

  1. Ja visst är det härligt att det är fredag!
    Min son som går första året i gymnasiet har traditionsenligt varit klädd som baby i dag :)
    Förra året fick vi uppleva penkkis och studentskrivningar med äldsta dottern.
    Ha en bra helg!

    VastaaPoista
  2. Det här med barn som baby, vanha och abi är en intressant tid i livet, men intensiv! fråga mig! Hoppas han får lust att läsa nu sonen! ;o) Jo Ingela, beskrev allt det där så fint. Ha nu en skön helg! ♥

    VastaaPoista
  3. Niilonkin lempipaikka on puukorissa. Suloinen tuo teidän Wippe<3 Ihanaa nämä viikonloput, kun saa rauhoittua ja tehdä mitä haluaa:)

    VastaaPoista
  4. Thanks for stopping by my blog!You have beautiful horses too. I can't find the language translate on your blog. Do you have one so I can read your blog!

    VastaaPoista
  5. självklart är det okej att du länkade till mitt blogginlägg :)
    är du korsholmare av födsel och ohejdad vana?
    våra abin åkte inte på någon kryssning, det gjorde däremot sonens flickvän från ett gymnasium lite längre söderut härifrån. jag hade nog inte velat vara med på den kryssningen ;)
    ha en skön helg - här i norr är det svinkallt, som vanligt :/

    VastaaPoista
  6. Vilken söt katt du har.Man tycker ju det skulle vara obekvämt att ligga där men å andra sidan så slutar ju katter aldig att förvåna en.
    Ha en fin helg du med!

    VastaaPoista
  7. Hej!
    Vad roligt att du vill vara med i min utlottning...jo det tog lite tid innan jag kom till dig i listan, hihi!
    Men nu är jag på G, och ska försöka få fram en vinnare idag! Önskar dig lycka till!

    Ha en bra dag!
    Kram Anki

    VastaaPoista