11.1.2010

Dagarna går för fort! Päivät menevät liian nopeasti!

Jag hinner inte med...
Idag var jag hemma fr jobbet klo 17.10...
kl 17.40 startade vi till byn,
en av ungarna på träning och en till ishockeyrinken...
hem igen, lite tid med minstingen, laga mat och hämta hem igen fr byn kl 19.40,
sen en stund i stallet och sen nattning av småpojkarna.
Och nu tittar jag på tv, samtidigt som jag skriver detta
och vaktar att pojkarna verkligen börjar sova.
Sen ska jag hänga lite tvätt och föra vatten till stallet ännu.
Efter det så brukar jag somna framför tv.n :)

jag behöver ungefär 5 timmar mera i dygnet!!
E det ngn som kan fixa det??
:)

En pysy vauhdissa mukana...
Tulin töistä kotiin klo 17.10...
klo 17.40 vein yhden lapsistani harjoituksiin, toinen meni pelaamaan jääkiekkoa,
sen jälkeen vietin vähän laatuaikaa nuorimman kanssa, tein ruokaa
ja 19.40 hain lapset kylältä kotiin, söimme ja ehdin olla tallissa hetken,
sen jälkeen pikkupojat nukkumassa ja katselen tv.tä,
kirjoitan tämän jutun ja seuraan että pojat nukahtavat.
Sen jälkeen pitää ripustaa vähän pyykkiä, kantaa vettä talliin jne, pikkuaskareita.
Kaiken tämän jälkeen olen niin poikki että nukahdan tv.n ääressä :)

Tarvitsen n 5 tuntia lisää per vrk!!
Joku joka voisi järjestää näitä tunteja minulle??
:)


Här e mera av mina skatter!

Tässä lisää mun aarteita!







Jag får väl nöja mig med den tid jag har...
Och ta det lugnt :)

Täytyy kai tyytyä tarjoilla olevaan aikaan...
Ja ottaa päivä kerrallaan :)



5 kommenttia:

  1. Hi hiiii! Verkar som om det finns fler som har häcken full ,o)
    Vill verkligen tacka dig för den FINA kommentaren i förra inlägget!! Om du visste vad det värmer!!
    Hoppas du får en underbar vecka min vän.
    Kramar Erika

    VastaaPoista
  2. Ja Du köper riktiga kor göt Vi nog inte mer:O)
    Vi har faktiskt haft mjölkkor men det är fyra år sedan nu som vi slutade med dem det var ett evigt pass och slit och aldrig var vi lediga ja vi och vi det var väl mest mannen och hans bror och far som jobbade med dem.Sen var det spannmålsodling men nu är marken ut arrenderad.
    Visst kan man sakna kossorna och det att komma in i ladugården det är ju väldigt tomt och öde där inne nu.
    Liksom jag har väldans svårt att gå in i stallet där jag hade mina hästar.Fy jag får verkligen kämpa varje gång jag ska öppna dörren dit,,,,,undrar om det någonsin kommer att gå över.

    Ja Du mera timmar på dygnet kan jag inte ordna till Dej även om Jag skulle önska det.
    Tiden och dagarna rinner i väg även fast Jag inte har lika fullt upp som Du.
    Så underbart fina burkar Du har verkligen riktiga skatter.

    Hoppas Du får en lite lugnare Tisdag!
    Kramar!

    VastaaPoista
  3. Känner igen mig ganska mycket i det du skriver även om jag inte har några hästar som tar tid.Ja det vore värt ganska mycket pengar om nån kunde uppfinna lite mera tid :) men vi får göra det bästa av den tid vi har.
    Ha en bra dag! Kram Kicki

    VastaaPoista
  4. Klockan är nästan 5 hos oss också varje dag innan vi kommer hem från jobb och eftis. Och har man program dessutom så är det lite knepigt att få allt att rulla... Men det är väl så det skall vara med aktiva barn och föräldrar :O) eller??
    Kram Mia

    VastaaPoista
  5. Samma här!! Dagarna är alltid för korta! Och nätterna med för den delen... :P
    Synd att man inte hinner hälsa på hos alla andra fina bloggar hela tiden också :(

    Tack snälla du för kommentaren om min blogg!
    Sitter här med ett stort leende på mina läppar :D
    Kram!!
    A-C

    VastaaPoista