23.10.2009

Veckoslut, viikonloppu




Viikko on mennyt nopeasti! On ollut paljon tekemistä, töissä ja kotona koko ajan jotakin. Kannustan aina itseni että sitten kun se ja se asia on tehty, silloin helpottaa....taidan kuitenkin vain juksata itseäni.
Olen siivonnut melkein koko illan. Uskomaton määrä karvoja lähtee koirista. Hiekkaa ja saveakin on joka paikassa. Imuroin Oliver setterinkin, hän nautti käsittelystä:) No mutta nyt huusholli on siisti ja minä voin rentoutua. Juon kahvia ja syön Juolusuklaata, nami, sellaista missä on pähkinöitä ja rusinoita ja maistuu aivan taivaalliselta... ;))
Kuvat ovat tavaroista, eli aarteista, mitkä raahasin kotiin vime viikolla ;)
Kamera suostuu osittain yhteistyöhön :)
Mukavaa viikonloppua kaikille!


Veckan har gått fort! Har haft mycket att göra, både på jobbet och hemma, hela tiden ngt. Jag försöker säga till mig själv att sen då det och det är gjort, då blir det lättare, men jag tror att jag bara lurar mig själv...
Har städat hela kvällen. Det är otroligt vad mycket damm, sand och lerdamm hundarna dra in, för att inte tala om hundhår.... Damsög settern Oliver också :) Han låg passligt på köksgolvet och njöt av behandlingen :) Nåja, nu e det rent en stund här i alla fall!
Satt mig ner med en stor mugg kaffe och Julchoklad, ni vet sån med nötter och nötter mm och det smakar alldeles underbart!!
På bilderna mera av fynden som jag släpade hem fr huset som vi tömde för ngn vecka sen :)
Kameran går med på att ta lite bilder, utan skärpa, men det får duga!
Ha ett skönt veckoslut!















2 kommenttia:

  1. Jag har också städat i dag , både ute och inne och det känns så skönt att ha det avklarat-för den här gången! Ha en riktigt bra helg!

    VastaaPoista
  2. Skönt med en stillsam helg. Jag har varit i svampskogen med gubben och vi hittade en korgfull med trattkantareller. Mums!

    Vackra karaffer du har!

    Trevligt att du kikade in hos mig igen och lämnade en hälsning!
    Ha en skön vecka, även om de lovar regn! Det behövs väl också.
    Kamomilla

    VastaaPoista