12.11.2009

Stjärnor....Tähdet




Gjorde ett riktigt fynd på vår loppis i byn.... Köpte dem för 50 c, billigt och bra.... någon säljer dem, som inte tycker de e så fina, men tänker iaf att nån kanske vill ha dem... Och jag gör ett fynd!!!
Sen kommer ju problemet, igen, med eller utan blixt... så dethär ser ju inte klokt ut...

Tein mielestäni oikean löydön meidän kirppiksestä... siis kylän k.sta, Maksoin näistä tähdistä 50 c. Ajatelkaa miten hienosti se toimii, joku ei pidä ollenkaan näistä tähdistä, mutta ymmärtää että joku toinen ehkä pitää niistä ja vie myytäväksi ja minä teen löydön!!!
Sitten jälleen kerran ongelma.... salama vai ei... siis ei tule kummallakaan hyviä kuvia...









Jag ha hela kvällen nynnat på en julsång som barnen ofta sjungit på julfesten....
har ingen aning om vad den heter och kan ju inte sjunga den för er här... ;)
Tycker att dehär börjar se loch låta lite juligt nu :)

Olen hyräillyt joululaulua koko illan.
Olen kuullut laulun lukemattomia kertoja lasten joulujuhlissa :)
Laulaisin sen teille tässä ja nyt jos se vain onnistuisi :)
Tämä nyt kuullostaa ja näyttääjo vähän loulumaiselta...





Suuri kiitos teille ihanista ja kannustavista kommenteista!
Lämmittävät ja tuntuvat pumpulilta mun sydämeni ympärillä!


Ett stort tack till er för era fina kommentarer!
De värmer mig och känns som bomull runt mitt hjärta!







2 kommenttia:

  1. Kul att fynda!
    Ja visst börjar man känna julstämmning.
    I Västerås i går var det jul i alla butiker så nu vill man jula hemma också.
    Jag har börjat julpyssla lite o alla fall :)

    Ha det gott!
    Kram!

    VastaaPoista
  2. Bra påhitt det här med loppis.När man tröttnar på saker kan man sälja dem och någon annan kan gör fynd! Ja julen börjar smyga in lite hos mig också :) Ha en bra fredag!

    VastaaPoista