26.11.2009

Arabia


Det här är en kopp som ingen anna velat ha, som jag fick för en billig peng, Nån som vet årtal?
Tämä on kuppi minkä olen saanut pienellä rahalla. Joku joka tietää valmistumisvuoden?



Tänkte berätta en annan grej också.. har sagt att jag håller på med en massa annat...
Går bla en skolning specialutbildning för chefer.
(schäfern ;), som jag blivit kallad på nån arbetsplats )
Nåja... har haft sååå bra tid på mig att göra de arbeten som hör till.
Utbildningen går nämligen ut på att vi skall analysera vårt arbete, skriftligt, och dessutom utveckla ngt speciellt under den tid som vi studerar. Våra skriftliga arbeten värderas, på särskillda tillfällen, dit man går med sin mapp med papper....
utbildning rankas högre än utbildning på yrkeshögskola, följande skulle vara universitetsutbildning.
Har tänkt så ofta att jag hinner nog sen... nu börjar det vara bråttom, kunde bli färdig nu till jul, men jag har ännu ett halvår på mig att fixa ihop det, som tur är det såå annars... Jag har i alla fall bestämt att jag skall göra det, så nu får jag ta i med hårdhandskarna,
då denhär Kristina är så lat ;)
( Hon har ju inte ngt annat att göra.... men det är nog ingen ursäkt)

Olen joskus sanonut että teen niin paljon muutakin, kuin mikä näkyy mun blogissa.
Tässä nyt sjattelin paljastaa palasen siitä. Käyn nimittäin Jet-koulutusta
= Johatajan erikoisammattitutkinto.
Me analysoimme omaa työtämme, kaikki tulee tehdä kirjallisena ja sitten meidän paperikasaa arvostelee raati koulussa. Raatiin kuuluu työpaikkamme työntekijä, mentori, tönantajan edustaja + opettajia.
Jet koulutus on hyvin arvostettu, sijoittuu amk ja yliopistokoulutuksien väliin.
Minulla on ollut paljon aikaa tehdä näitä tehtäviä... mutta kaikki pitää aina jättää viime tippaan
Olisi ollut mahdollisuus valmistua nyt jouluksi, mutta onneksi on aikaa jatkettu ja minulla on vielä puoli vuotta aikaa valmistua!
Mutta kun tämä Kristina on niin laiska...
Eipä tässä juurikaan ole muuta tekemistä... ;)








Har tänkt fråga många ggr... vi i Finland har vårt Arabia porslin ... vad har ni i Sverige?
Norge?
Andra delar va världen??

Så nu skall jag då bli flitig!

Eli nyt minusta tulee ahkera!



3 kommenttia:

  1. Hei, millävälillä ehdit vielä opiskellakkin???Voi, tuota kuppia, aivan ihana <3

    VastaaPoista
  2. Vilken söt mugg! Jag har ingen aning om årtal, men den ser ju ganska gammal ut.
    Vad duktig du är som studerar!
    Ha en riktigt mysig adventshelg!

    VastaaPoista
  3. Oj, muggen väckte nostalgi. Tycker att jag hade en sådan i min barndom. Men kollade på Arabia stämplar på nätet och enligt den är muggen från 1964 - 1971
    Fridfull adventstid!

    Maj-Len

    VastaaPoista