18.11.2009

Lycklig.... Onnellinen



Jag fick en riktig ahaaa-upplevelse i går, tack vare Mammeli med bloggen Kivimäen elämä. Hon påstod att jag antagligen har ett mycket rikare liv nu, mentalt sett, än om jag bodde i min fantasibostad, jmf inlägget i går.
Och det e sant! Jag tycker att det e jättespännande med mitt liv, husets tak, mina älskade, barnen och J, och allt som jag kan klara av/ håller på med... det ger mig så väldigt mycket!!

Tro mig jag har inte närapå ens bekännt allt ännu... ;) Det kommer senare...

Sain ahaa-elämyksen eilen kun Mammeli blogilla Kivimäen elämä, väitti että minä, tod näk., olen paljon onnellisempi nyt tässä oikeassa elämässä kuin jos eläisin mun "kartanossa". Katso edellinen postaus.
Ja siis tämä pitää todellakin paikkaansa! Rakastan mun lapsia, J.tä ja kaikki hasteet mihin pistän nenääni.
En voisi elää niin että vain olisin.... on pakko olla jotain ekstraa...
Usko tai älä mutta en ole kertonut vielä läheskään kaikista mun projekteista ;)
Lisää niistä sitten joskus....




Det e små saker som gör mig lycklig.... Lampa för 8 € fr Kirppis Saparo

Pienet asiat tekevät onnelliseksi... Seinävalaisin 8 € Kirppis Saparolta












Tack för era för era fina kommentarer till mina inlägg... skriver väl egentligen som om det vore en dagbok... för det mesta åtminsone...
kul att ni tycker att mina funderingar är läsvärda!!



Kiitos hyvistä kommenteista... taidan kirjoittaa vähän niinkuin tämä olisi päiväkirja... enimmäkseen ainakin niin...
Jännää että koette ajatuksiani mielenkiintoisina!!




3 kommenttia:

  1. Ihana seinävalaisin :)Kyllä teksteistäsi välittyy, että olet onnellinen juuri nyt ilman kartanoita :)

    VastaaPoista
  2. Klart man är glad åt det man har men man kan ju få drömma lite.....

    God Natt Kram!

    VastaaPoista
  3. Kanske du kunde skriva en roman om det där herrgårdsfolket ;O) Drömmar är alltid bra...
    Kram Mia

    VastaaPoista