17.11.2009

Fantasier/ Fantasioita: Lunch for two


"Går upp mot vår herrgård, som min käre man har restaurerat. Har varit på en ridtur på mitt nya sto. Gjorde en lång tur med stoet idag, vi hoppade ngr omkullfallna träd och galopperade över åkrarna. Vädret är underbart fastän det redan är november, solen lyser och det är inte alls så grått och trist , som det varit de senaste dagarna. Kommer in i den stora hallen och klär av mig mina ridstövlar. Ropar "Hej" till min man,som brukar sitta i biblioteket såhär före lunch. Han läser säkert ngt, för han svarar inte. Går till biblioteket och där sitter han ju :)
"Vi skall äta i lilla salen idag. Barnen är inte hemma och jag tänkte att vi har det mysigare så" säger jag till honom " Har Sara lunchen färdig?"
"Hejsan, du verkar ha haft en skön ridtur"säger han " Sara sa att vi kan äta bara du är klar. Gå du upp och byt om, så ses vi i lilla salen om en kvart"
" Ja, det skall bli skönt att vara bara vi två" ler jag åt honom.

Kävelen tietä pitkin meidän kartanolle. Se on mieheni restauroima, liian iso talo. Kävin ratsastamassa uudella tammallani. teimme tänään pitkän retken, hyppäsimme muutaman kaatuneen puun yli ja laukkasimme peltojen yli. Ilma on mitä mainoin vaikka on jo marraskuu, aurinko paistaa eikä ole ollenkaan niin sumuista ja harmaata kuin yleensä tähän aikaan vuodesta.
Tulen meidän isoon aulaan missä riisun rastastussaappaani. huudan " Hei" mieheleni. Hän ei kuule minua, istuu yleensä kirjastossa näin ennen luonasta. Menen siis kirjastoon katsomaan ja siinä hän istuu lempituolissaan ja lukee kirjaa.
" Hei, syömme luonasta pienessäs salissa tänään, kun olemme kahdestaan"
" Hei, näyttää siltä että sinulla on ollut hyvä ratsastusretki tänään, Sara sanoi että voimme syödä lounasta heti kun sinä olet valmis"
" Minä käyn vain vaihtamassa vaatteita ja tulen sitten alas. Nähdään siis pienessä salissa vartin päästä!"








Pofff.....

Mamma var är mina fotisstrumpor, jag behöver dem idag på kvällen. Jag har satt dem i tvättkorgen i går... och nu e de här ännu... kan du inte lite se efter så att jag har rena strumpor??? Och har vi ingen mat nu?? Måste äta nu ren för annars får jag ont i magen på träningen....


Äiti missä mun jalkissukat on??
Tarvitsen niitä illalla.... laitoin ne pesukoriin jo eilen... ja ovat näköjään vieläkin siellä.... etkö voisi vähän katsoa missä järjestyksessä peset näitä pyykkejä.... Onks mitään ruokaa?? täytyy syödä nyt, muuten vatsa tulee kipeäksi harkoissa....



Taisi se kartanounelma jäädä unelmaksi... Enkä sitäpaitsi edes halua sellaista, vai haluunko??
Saarella on kartano myytävänä, 3 milj.€.... ja lottovoittokin jäi taas saamatta :)

Se joka on seurannut blogini tietää että asumme pienessä talossa, 80 neliötä, niin pakko on vähän haaveilla välillä ;)

De var den drömmen om herrgården.... och jag vill inte ens ha en... eller vill jag?? Det finns en till salu för 3 milj € här på ön... lottovinsten blev tyvärr ännu inte min... :)

Den som följt med min blogg vet att vi i verkligheten bor 5 pers på 80 kvm, så måste drömma lite ibland ;)

7 kommenttia:

  1. Härligt att kunna drömma sig bort ibland!
    Ha en god kväll!

    VastaaPoista
  2. Att drömma sig bort är som tur var gratis :)

    VastaaPoista
  3. Så koselig at du ville være med i trekningen min!

    Klem fra Lenemora

    VastaaPoista
  4. Taitaa nykyinen elämäsi olla rikkaampaa kuin haaveiden elämä ( siis henkisessä mielessä) :)Ihania nuo astiat, taitavat olla Arabian Suomi-kukkaa nimeltään. Meillä on jotakin tuota sarjaa punaisena.

    VastaaPoista
  5. Härlig dröm! Och vilken tur att det är fritt och gratis att drömma!
    Jaa, en herrgård vore inte fel, inte en häst heller eller en kokerska... men jag tror ändå att man har det bäst som man har det, sen kan man leva lyxliv emellanåt i fantasin!
    Kram Cilla

    VastaaPoista
  6. Visst skulle jag vilja bo i en herrgård eller varför inte ett slott.
    Men jag vill inte städa själv.
    Bara vara lyxig....
    Jag trivs nu med utan herrgård och slott för jag bor ju med min Drömprins.

    Önskar dej en God Natt!
    Kram!

    VastaaPoista
  7. Hei Kris,

    Fantasioita...on niitä hyvä olla.
    Kaunis astiasto ja kattokruunu myös.
    Pidän sini/valk. astioista myös.
    Blogisi on mielenkiintoinen. Liityin lukijoihisi myös.

    Kiitos vierailusta ja liittymisestä blogini lukijoihin. On mukava saada uusia blogi tuttavuuksia.
    Eilen en saanut kommentiani blogiisi, en tiedä miksi!?! Nyt paremmalla tuurilla toivottavasti saan tämän kirjoituksen läpi.

    Kysyit lumihiutaleista miten saa.
    Minä en löytänyt sitä omista tallenteista, en kyllä muista olenko poistanut sen.
    Yritän etsiä ja jos löydän lähetän sen sinulle sähköpostissa. Sopiiko Sinulle?

    Mukavaa viikonjatkoa!!!
    ^_^Piitis

    VastaaPoista