4.8.2009



I dag har jag lärt mig någonting nytt,
eller egentligen under det senaste dygnet har jag lärt mig mycket,
som jag aldrig har ens tänkt på förut...
eller kanske tänkt men aldrig riktgt kommit till någon slutsats...

inte såssom jag gjort nu...
jo jag e trött det är därför jag svamlar om underliga saker.
Ska belysa det hela litet.

Vet inte om det lyckas så bra....

Ibland då allting känns mycket motigt, ingenting fungerar som det skall
och ingenting finns heller där det borde finnas.
Jag hade en sådan situation i går, tyckte att allt var mot mig
och jag tyckte att ingen egentligen kunde hjälpa mig
- det var jag själv som förorsakat en del av råddet i alla fall.

Jag är dålig på att begära hjälp,
men igår gjorde jag det och fick hjälp,
fick mycket mera hjälp än vad jag överhuvudtaget vågat vänta mig...

hjälp för att nå mål med sånt som jag hade tänkt uppnå.

Tack till alla som hjälpte mig och fick mig att förstå och inse sanningen.

Ännu på natten låg jag vaken och grubblade på om jag skulle våga göra det jag tänkt mig.

Tänk om jag gett efter för den känslan och stannat hemma istället dag...

Tänk om jag gått misste om en toppenfin dag tillsammans med min dotter

Vad har jag då lärt mig?

Jag har lärt mig att se att motgångarna i går var någonting som jag måste gå igenom
för att nå målet...

jag har lärt mig att man inte får allt serverat på silverfat,

men också att jag kan be om hjälp och inte vara rädd för vad andra mänskor tänker etc...
Hoppas att ni hänger med,
tror att jag kan återkomma i morgon, utvilad och klar i skallen...

Palaan asiaan huomenna... nyt taitaa väsyttää nin että tästä ei tulee enää päätä eikä häntää...

Voin kertoa sen verran että olen oppinut olemaan rohkea...

rohkea pyytäämään jotakin mitä minä itse haluan,

olen myös oppinut että jos kaikki asiat tuntuu olevan huonosti niin se ei välttämättä tarkoita että siitä seuraa vain huonoja asioita...
Vaan huonot asiat pitää ensin hallita ennekuin voi nauttia
hyvistä asioista

Niinpä niin... olen väsynyt, nousin hyvin aikasin ylös ja jännitin koko lyhyen yön sitä miten asiat vielä menee entistäkin huonommaksi...
Mörköjä sängyn alla...
Saattavat olla aika ahdistavia välillä

Mutta kaikki mitä olin suunnitellut täksi päiväks meni tosihienosti ja meillä ole todella mukava päivä tyttäreni kanssa


Jiipppiii!!!

2 kommenttia:

  1. Yöllä ja illalla kaikki vaikeat asiat tuntuvat pelottavilta ja vieläkin vaikeammilta. Usein aamulla huomaa, että kyllä tästäkin selvitään <3

    VastaaPoista
  2. Niinhän se usein on.. mutta nyt oli kyllä sellainen tilanne kun ei tiennyt onnistuuko vai eikö... kun asiat ovat hyvn paljon musta kiinni ja en tennyt kannattaako yrttää vai luovuttaako.
    Onneksi en luovuttanut!

    VastaaPoista