18.3.2010

Min dotter....Tyttäreni...


Hip-hop dag i skolan i går,
gymnasiet alltså, inte lågstadiet ;)
Min dotter och hennes kompis tog det på allvar:
Vattenfärg i ansiktet och på händerna,
stora kläder och smycken.
Stackars lärare tycker jag,
de kände inte igen flickorna på lektionerna :))
Flickorna har båda äldre syskon,
som skriver studenten i år
och de försöker väl leva upp till deras "image"...
min son har nog hittat på ett som annat också i skolan,
skjorts mitt i vintern mm...

Hip-hop päivä koulussa eilen,
lukiossa siis, ei ala-asteella ;)
Tyttäreni ja hänen kaverinsa pukeutuivat kunnolla:
vesiväriä naamassa ja käsissä,
isot vatteet ja koruja.
Miten opettajat kestävät nykypäivän opiskelijoita?
Opeilla oli kuulemma ongelmia tunnistaa tytöt :))
Molempien tyttöjen vanhemmat sisarukset
ovat abeja tänä vuonna
ja heidän imagonsa pitää ilmeisesti päihittää...
Poikani on kulkenut sortseissa talvella,
pukeutunut suojahaalareihin koulupäiväksi yms kivaa....


Jag själv tänkte ta i målarpenseln i dag :)
Nu skall Wc:t få sig en omgång!
Med vitt så klart!
Lovar att lägga in bilder före och efter!!

Ajattelin ottaa pensselin käteen tänään :)
Wc on nyt "pakko" maalata!
Valkoista tietysti!
Lupaan laittaa ennen ja jälkeen kuvia!!



5 kommenttia:

  1. Jag kan faktiskt förstå att lärarna inte kände igen dem :D.Jag antar att det är ganska långt ifrån hur de egentligen ser ut.
    Det blir spännande att se hur ditt måleriprojekt börjar se ut.
    Ha en bra dag.Kram Kicki

    VastaaPoista
  2. Wau! Nuoret ovat kekeseliäitä.
    Saivat varmaan huomiota.
    Sama juttu täällä meinaan tuo wc maalaus.
    Pitäis ja pitäis. Vaaleapunaiseksi olen ajatellut weskin maalata. Ennen kesää olis tarkotus tulla valmista.
    Katotaan nyt miten käypi.
    Kivaa torstai päivää!

    VastaaPoista
  3. det där låter ju som en kul grej. i din gamla skola har de varje år en anti-mode-dag och då ska man klä sig så fult man kan :)
    kul med måleriprojekt. eller kul och kul, men resultatet brukar ju bli bra och värt lite ansträngning ;)

    VastaaPoista
  4. Hoppsan vilka tuffingar! Om man som lärare ger ett tema får man vara beredd på det mesta. ;o) Kanske du också har det snöigt där du befinner dig! Bra om du känner dig inspirerad med målarprojekt! Lycka till med det!

    VastaaPoista
  5. Hienot hip hop mimmit:)Hei ihanaa huomenna on PERJANTAI :))

    VastaaPoista