24.9.2009

Underbara färger ute nu! Tycker inte om att stiga upp tidigt, men idag var jag och körde min son till byn, han skulle på skolfotboll till Grankulla. Det var alldeles underbara färger vid soluppgången och jag hade inte kameran med =/ Men :) jag tar den med till jobbet i kväll, ska nämligen på nattur och kan säkert fånga ngr underbara stämningar där!! Kan kanske visa litet av huset också, en gammal gråblå Villa vid havet, där jobbar jag!!


Aivan upeat syysvärit ulkona nyt!! Oin aamulla viemässä poikani kylälle- oli menossa koulusta pelaamaan jalkapalloa Kauniaisiin. Olisi pitänyt olla kamera mukana aamulla, mutta se oli tietty kotona =/ mutta :) minä olen menossa yöksi töihin ja työpaikkani on vanha siniharmaa Villa meren lähellä....



Palmu on ollut ulkona koko kesän... vaikka se kestää myös vähän pakkasta niin en voi enää pitää sitä ulkona!! Muttaa siis sisätiloihin ja saa nauttia auringonvalosta muiden kukkien kanssa + 20 asteisessa talvisijoituksessa.


Palmen har varit ute hela sommaren... den lär ska hålla lite minusgrader, men jag tar inte chansen och den får flytta in nu i + 20 graders vinterförvar.





Jaadå, den har vuxit riktigt fint över sommaren, trivts med sol och vind och regn :)

Niin, palmu on kasvanut ihan hyvin kesän aikana, viihtynyt auringossa, tuulessa ja sateessa :)

Hyvää päivänjatkoa teille, palaan ehkä huomenna auringonnousukuvien kera...

Ha det så bra! Återkommer ev i morgon med bilder fr soluppgången vid havet...

2 kommenttia:

  1. Meillä oli pakkasta jo kolme astetta viime yönä, joten täälä olis varmaan jo palmu paleltunut. Odotan niitä uusia kuvia innolla :)

    VastaaPoista
  2. Det var nog ett bra beslut att ta in palmen. Tror inte dom trivs så bra i vårt kalla klimat..
    Så fina naturbilder du visar!
    Kram/Åsa

    VastaaPoista