1.9.2009



Onkohan nyt sitten tullut syksy? Puimurit ajelevat kilpaa pelloilla, joskus tuntuu että maanviljelijä ei edes nuku öisin... aina on pumurin kyydissä...
Tulee itselle sellainen olo niinkuin olisi ihan laiska eikä tekisi mitään.
Vaikka teen koko ajan.
Meillä on tällä viikolla kehittämispäivät työpaikalla ja teen ohjelmaa siihen liittyen.



E det hösten som har kommit nu?
Ute är det varmt och skönt, om än fuktigt, men färgerna där ute är sååå höstliga.
Skördetröskorna är i full gång...
det känns nästan som om bönderna aldrig vilar denhär tiden på året.
Själv känner jag mig lat för att jag sitter stilla och se rut att inte göra någonting...
håller på att sätta ihop min del av den utvecklingsdag,
som vi skall ha på jobbet denhär veckan.


Vill ni höra om vad min dotter berättade för mig... hihh ...sådan mor sådan dotter
Hon var ensam hemma på veckoslutet....
jaa om man nu kan vara ensam med en massa djur i huset och på gården, två kattor, en stor hund, hästarna och Farsan Kanin på gården....
Hon hade gått till stallet då skymningen hade fallit... stallet är 25 m från vår ingång till huset.... och plötsligt sett en stor vit dimma bredvid sig... hon sa att den inte var skrämmande men lite underlig...
mmmmm jaaa.... vad skall jag säga om det... välkommen till klubben ... men jag såg inte sånt som inte fanns så länge jag var så ung.... vad månne det ska bli av henne...


Haluatteko kuulla mitä tyttäreni kertoi minulle viikonlopun jälkeen...
tullut ilmeisesti äitiinsä ;)
Vai onko kuullut liika mun juttuja... en tiedä.... hän oli yksin kotona kaikkien eläimien kanssa viikonloppuna.
Ja kertoi että hän oli pimeän tullen mennyt hoitamaan hevosia talliin vielä.

Kävellessään talliin hän oli aistinut/nähnyt ison valkoisen sumun vierellään...
ei ollut kuulemma pelottavan näköinen mutta kummallinen....

Ettäs mitä siihen sitten sanoisi...
muutakun että tervetuloa kerhoon :)

Minä en tosin nähnyt mitään vielä tuossa iässä mutta....


Syksyiset kuvat tarjoilla tänään... niin ja sitten vielä nämä taideteokset viime viikolta... taidan olla rakastunut niihin!!

Höstiga bilder i dag.... ja och så mera bilder från förra veckans konstverk... tror att jag förälskat mig i dem!!







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti