29.9.2009

Här är det nu då .... Tässä se nyt sitten on...

...min arbetsplats alltså. Det är denna gråblåa Villa vid havet, en egen värld, där jag lever med de andra ungefär 8 timmar om dagen.
Mera tänker jag inte berätta om den saken.. de e min hemlis.


Men så mycket kan jag berätta att jag vakade natten mellan torsdag och fredag och jag har inte ännu heller repat mig efter den natten,
puhh kan inte förstå hur ngn kan jobba bara nätter, uppskattar dem verkligen mycket!!






.. työpaikkani siis. Vanha Villa meren lähellä, tämä on ihan oma maailmansa, missä me hoitajat elämme hoidettavien kanssa noin 8 tuntia per työpäivä.
Enempää en taida kertoakaan... se on minun salaisuuteni...
... no sen verran ehkä että olin valvomassa torstai ja perjantai välisenä yönä... ja en tiedä miten yököt kestää valvoa monta yötä peränjälkeen... onneksi on olemassa yökköjä!!!



4 kommenttia:

  1. Uteliaisuuteni kyllä heräsi, mutta ymmärrän jos et halua kertoa enempää...Työniloa sinulle <3

    VastaaPoista
  2. Kauniin näköinen työpaikka :)
    Varmasti on oma maailmansa! Mitä teetkin tuolla, missä kuljetkin, teet varmasti tärkeää ja arvokasta työtä, siunaavin aatoksin, -T

    VastaaPoista
  3. Kiitos!
    Toivon ainakin että teen arvokasta työtä. Yritän elää hetkessä ja olla läsnä, aina ja nyt :)

    VastaaPoista
  4. Oj! Har följt din blogg några veckor och nu märker jag att vår fritidsbostad ligger på samma väg som leder till din blå villa. Med båt åker vi förbi ganska ofta under sommaren!
    Trevlig höst!

    VastaaPoista