20.7.2009

Utfärd / Retkellä


Hej igen!
Tänkte visa lite bilder från Högsåra utanför Kimitoön och Farmors Café där. Det är ett alldeles underbart ställe där man kan äta av dagens rätt eller ta sig en kaffekopp med dopp.

http://www.farmorscafe.fi/index.htm

Vi körde dit med egen båt och fick en soldränkt utfärd genom skärgården, det blev nog lite svettigt också och pojkarna fick ta sig ett dopp från båten emellanåt.
Lite ovant för mig som är van vid skärgården lite norrut, där det finns så mycket stenar att man inte kan simma var som hellst. Försiktiga var vi också nu.
Njut av bilderna!




Hei taas!
Kuvat meidän retkeltä kun kävimme Högsårassa - saari Kemiönsaaren eteläpuolella.
Sieltä löytyy Farmors Café (Isoäidin kahvila) niminen pieni ja idyllinen ja hyvin viihtysä paikka, missä voi syödä ruokaa tai juoda kupillinen hyvää kahvia leivoksen kera.
On muuten herkullisia ...
Me kävimme omalla veneellä, mutta lossilla pääsee kyllä muutenkin.
Käy katsomassa ja ihastut varmasti!
http://www.farmorscafe.fi/index.htm

5 kommenttia:

  1. Ai kun tunnelmallisia kuvia!!!

    Mukavaa kesänjatkoa :)

    VastaaPoista
  2. Oh ja jag njuter av dina bilder...det ser helt underbart ut och vad härligt att kunna ta sig dit med båt.

    Ha det gott
    Kram Pernilla

    VastaaPoista
  3. Ja det känns jättefnt att kunna åka dit med egen båt. Havet betyder mycketmycket för mig. Det har varit en period i mitt liv , då jag inte har haft möjlighet att vara på havet och jag har längtat sååå

    VastaaPoista
  4. Voi kun teillä on niin kaunista ja maisemat niin erilaiset kun meillä täällä <3

    VastaaPoista
  5. Högsåra on tosi ihana paikka, olen käynyt siellä muutaman kerran. Kiva blogi sinulla! :)

    VastaaPoista